Sunday, October 12, 2008

Koszi magyar diplomacia

17 evesen csinaltam eloszor, aztan 26 evesen a masodszor, jah es ket eve is immaron harmadszor, aztan most negyedszer....
Neeem...nem azt! A jogositvanyt!

Koszonet a magyar diplomacianak, nem voltak kepesek elintezni, hogy a vilag legnehezebben megszerezheto, legesleginkabb tulkomplikalt es agyon burokratizalt jogsijat elfogadjak ebben az orszagban, ahol mellesleg gond nelkul helyire konvertalhato a roman, a cseh, horvat...stb vezetoi engedely, a nalunknal sokkal fejlettebb nyugati orszagokeval egyutt.

Koszonet erte!

Ehelyett:

El kell menni a Driving School-ba, leadni az EU-s ! jogsim, utlevelem, vizumom masolatat, valamint bemutatni az eredetit. Leadni az igazolast, hogy itt dolgozom, befizetni a penztarban a befizetnivalot...ami eleg huzos, mivel V.I.P kepzesre mentem. Ez annyit jelent, hogy gyorsitva le lehet tudni, mivel normal esetben 4-6 honapot kell varni, hogy elkezdhesse az ember. Termeszetesen duplajaba kerul, mint a sima.

Nos, miutan otthagytam egy rakas penzt, sorban alltam a latasvizsgalatra. Elolvastam ket szamot a kinai konybol, meg a szokasos optikus tablat, megallapitottak, hogy latok! Ezutan irany a helyi burokracia iroda, a kozlekedesrendeszet, ahol megneztek a papirokat, majd visszakuldtek az ugyfelszolgalathoz, hogy minden ok, kerjek valami papirt. Ezutan vissza egy masik irodaba, hogy kapjak pecsetet, vissza a kozlekedesrendeszetre egy masik belyegzoert. Ezutan az ugyfelszolgalat idopontot adott az oktatasra.

A Belhasa autos iskola

Az oktatas 4 orabaol all. Lehetoseg van minden nap koran reggel odamenni egy-egy orara, vagy penteken, az itteni hetvegen, vegigulni mind a 4 orat. V.I.P-nak ez javasolt!

- 1. ora - Kresz tablak
- 2. ora - vezetes elmelet
- 3. 0ra - biztonsag, balasetmegelozes
- 4. ora - befejezo lecke

Minden ora vegen a reszvetelt igazolo pecset.

Ezutan vissza ugyfelszolgalat, pecset megmutat, OK.

Oktatason kiderul....Aaaaa, nem elotte, utana!!, hogy automata valtos kocsival letett jogsival nem lehet manualisat vezetni, en meg automatara mentem, hiszen itt 99 szazalekban az van...akkor meg minek keverjem naponta, hogy mit vezetek. Persze miutan ezt megtudtam, mennem kellett modositani, hiszen ki tudja mikor kell manualisat vezetni, meg amugy is a ceg fizet, szoval nekem ne sirjanak!

Modositas: ugyfelszolgalat, penztar (fizet), kozlekedesrendeszet, ugyfelszolgalat.

Lehet menni kresz tesztre, irany a rendorsegi iroda.

Papir nem jo, kell meg fizetni, vissza az ugyfelszolgalat, egy kis penzt megint otthagytam, vissza rendorsegi iroda, vegre megvan az idopont, kovetkezo hetre.

A vizsgan megjelentem, kb 100 csivitelo indiai tarsasagaban...kerdezem hova kell menni, mutatjak oda be. Bemgyek, mit akarok? - majd hivnak. Varok fel orat, csak nem hivnak. Bemegyek, mondom mi van, jaaa kene a papirom, mert amugy nem tudnak hivni! De ha mar ott vagyok, meg is ejthetjuk.......

Vagy feltesznek egy kerdest es arra kell valaszolni szoban, vagy szamitogepen 10 kerdes. En a 10 kerdest kaptam. Kb ilyeneketet, hogy mit jelent a STOP tabla, megallni tilos ....stb.

Megszereztem a kovetkezo pecsetet is.

Ugyfelszolgalat, pecset bemutat, idopont vezetesre.
V.I.P egy heten minimum 8 orat vezet. OK.

A tanulokocsik

Elso ora: ez itt a kormanykerek, ez az index, ablaktorlo, lampa......bla..bla..

Inditas: kulcsot elfordit, legkondit bekapcsol ---- Mi???? ha nem igy teszel megbuksz! Ok! igy teszek.

Egy tanora 30 perc. Elso nap tehat megvan 4 ora, masnap egy ora utan oktato nagyon unja, azt mondja nincs ertelme, hogy masnap is menjek, majd beirja hogy voltam...ez ismeros valahonnan:)...mondom ok. Mehetek idopontot egyeztetni a vezetes alkalmassagi tesztre!!!

Irany a rendorseg...papir masolat hianyzik....jah es fizetni is kell! Irany a penztar, fizetek, irany az ugyfelszolgalat, papirt beszerzem, irany az oktato. Bolint, OK, mehetek haza.

Vezetesalkalmassagi teszt: 4 vizsgazo plusz egy vizsgabiztos beul a kocsiba, minden vizsgazo vezet vagy 3-5 percet. A vegen vagy kapsz pecsetetm vagy nem. En kaptam.

Johet a maradek 8 ora vezetes. Az elso 4 orat kihagyatm, felhivtam az oktatot, hogy nem kene, meg faradt is vagyok. A telefonban eloszor nem ismerte meg a hangom, aztan tiltakozott, hogy kulonben buntit kell fizetnem, ilyet amugy sem lehet, de aztan mondtam neki, hogy az a magyar srac vagyok, erre - Aaaa Zoltan, semmi baj, beirlak, hogy itt voltal....LoL!

Na a masodik 4 orara elmentem, ha mar a vizsga a rakovetkezo napon lesz, lagalabb vezessek manualis kocsit elotte. Jol elbeszelgettunk az orak kozben, hogy milyen szar a dubai kozlekedesi moral, mennyi balaset van, (pont tortent is egy elottunk).

A vizsga napjan 7:30-ra kellett mennem. Szokasos...masfel oraig nem szolt senki, hogy mehetek, igy bementem az irodaba, hogy ugyan ma'mivan? Par percre ra vegre szolitottak.
2 indiai egy pakisztani es en, a vizsgaztato most egy feher szellemruhas CID ugynok volt, csak ugy a miheztartas vegett :)

(A CID az itteni allamvedelmi hatosag:) titkos-szolgalat, rendorseg, ugynokseg stb...)
Velek nem jo osszefutni sehol, de mindenhol ott vannak, pincerek, portasok, kurvak alruhajaban, es azonnal bortonnel jutalmaznak minden kis kihagast.

Nah, de ennek a sztorinak vidamabb a vege, hiszen atmentem a vizsgan, atvehetem az Egyesult Arab Emiratusi jogositvanyomat!

Hurra!

Na azert elotte sorban allni a "account clearance" ablaknal, ahol igazoljak, hogy atvehetem a jogsit, megszereztem az osszes pecsetet. Mellekelnek egy szamlat is, hogy meg!! miert kell fizetnem. Irany a penztar, majd a kozlekedesrendeszet. Papir nem jo kell a teljes aktam, irany a rendorseg, aktat elker, vissza kozlekedesiek. Fotozkodas, es mar kesz is.

Vegre a kezemben van!

Ja, es itt "hany cedula egy elet?"
-munkavallalasi engedely
-jogsi
-bankkartya
-penzutalashoz kartya
-kiallitasra belepokartya
-biztositasi kartya
-health card ('egeszseges vagyok' kartya:)
-magyar utlevel + vizum

Szoval ha ide akarsz jonni kedves magyar dolgozo, elotte mindenkepp ugorj at roman, horvat vagy cseh testvereinkhez, es gyorsan konvertald at a magyart, aztan azt hozd ide, es gond nelkul adnak erte egy helyit.

---

1 comment:

Anonymous said...

és kivel leveleztél a Órákon???