Sunday, August 10, 2008

Ras al-Khaimah

Nos nem ismetlem meg a foldrajzot, az Al Ain beszamolo elejen megtalaljatok, hol van ez a hely.

Mivel sok rosszat hallottam a helyrol, hogy mennyire elmaradott, csumpi, soha tobbet nem megyek oda jelzokkel illetek a helyet, gondoltam megnezem magamnak.

Elhagyva az Emirates Road (311) autopalyat, mocsaras tengerpart mellett vitt az utam. Valoban nem kozeliti meg Dubai lepattantabb helyeit sem, hiaba, itt nem duborog az ingatlan marketing gepezet. Meg. vannak mar probalkozasok, de a mocsar miatt, ami dagalykor vizzel telitodik, apalykor buzos laptenger valoban nem egy idilli hely.

Umm Al-Quwain mocsarainal elidoztem par percet adozva az apalykor elhalt elovilagnak.

Dagaly idejen biztos szep innen a kilatas, es szagmentes.

Ha ezutan az ut mellett kiallitott oreg orosz gep utan egybol balra fordulunk...

...eljutunk ide, ami az Emiratusuk egyetlen barki altal latogathato alkoholkereskedese.
(Hole in the Wall)
Itt alkoholhoz jutni nem olyan egyszeru. Eloszor is sehol nem arulhato, ahol barki hozzafer, hiszen az iszlam tiltja. Turistak altal latogatott hotelek barjaiban ettermeiben kaphato,, de nagyon draga.

Illegalisan szajrol-szajra terjedo telefonszamokon rendelheto, aztan sotet parkolokban atveheto.
Vagy itt, ezen az egy helyen.
A dolognak egyetlen szepseghibaja van, hogy Sharjah-n keresztul vezet az ut, es ott a birtoklasert is buntetnek...de hat kockazatot vallalni kell.

Szoval eme kellemes kitero utan folytassuk is utunkat Ras al-Khaimah fele.
Ras al-Khaimah hatarat jelzo kapu

Ahol majdnem minden a halaszatrol szol, meg a korforgalmak kozepen is!

Lathattam regi modszerrel, fabol keszitett halaszhajokat...

...telefonfulke mellett piheno halokat.

Kozben arra gondoltam megnezem a tengerpartot.

Ott aztan kis barataimra leltem...

tarisznyarakokra...

Egeszen pontosan szellem-rakokra, - Ocypode quadrata - akik minden bizonnyal halovany szinuk miatt kaptak nevuket.
Megfozve valoszinulek ezek is pirosak
De nem volt szivem elkapni, es megenni a termeszet eme nagyszeru alkotasait...

Nem ugy, mint az itt lathato peldanyokat, amiket viszont joizuen elfogyasztottam.

Milyen erdekes kekes szinuk van...

Aztan pirosasra fordultak. Nyamm-nyamm...

Hiaba az eletoszton legyozott.

Mentsegemre legyen mondva boltban vettem oketm es mar halottak voltak, vagy legalabbis ugy csinaltak.

Ezekert a kepekert kemenyen meg kellet kuzdenem, mivel a lyukaikba bujnak azonnal, ami tobb mint egy meter mely is lehet, amint megerzik jelenletunket.
Igy 15-20 perc tuzo napon valo homokban gugogglas utan elomereszkedtek, igy aztan elkeszulhettek ezek a nem mindennapi felvetelek.

Termeszetesen jo National Geographics es Discovery Channel nezokent tudtam, hogy szellel szemben kell varnom turelmesen



Ezen a videon jol latszik felenkseguk



Itt pedig a tornyat epiti egyikuk.
A lyukbol kihordja a homokot es az olloival letappogatja.
Hogy miert azt nem tudom:) Talan valaki megirja.

Mindezen kalandok utan, tovabb vettem utam Ras al-Khaimah bugyraiba, egeszen le delre az Oman-i hatarig. A szemfulesek eszrevehettek, hogy itt is Omant emlitem. Igen, mert az Emiratusok kettevalasztja Omant valamilyen okbol.

Itt aztan a teljes szegnyseg jelei mutatkoztak.

Szabadon koborlo sovany tehenek...

...es itt is.

A Josagos es Mindenhato Szent Nagy Mittomen Milyen Ras al-Khaimah Sheik azert itt is eloterben van

Az egesz kornyek 30-40 kilometeren at egy oriasi cement-gyar. Van autopalya 2 x 2 savos, de valamiert vegig 60 km/h korlatozas van rajta.

Sheik Gyozike


Akarmilyen szegenyseg is van felnit azert venni kell!


No comments: